Robòtica i realitat augmentada a l'educació infantil
Robótica:
La programació no és exclusivament instal·lar o crear una aplicació, és una bona ferramenta educativa, ja que és un sector molt ampli on abarca moltes aptituds i habilitats. Cal mencionar que a través de la robòtica, podem treballar qualsevol camp educatiu, sempre depenent l'enfocament de l'activitat.
A l'hora d'instaurar la robòtica en l'educació infantil, deu de ser diferent, ja que a aquestes edats el que predomina és la manipulació, la interacció amb el seu entorn, etc.
Amb el Bee-Boot, podem ensenyar direccions i moviments a partir de simples problemes, com per exemple anar des del punt A fins al punt B. L'estora d'aquest robot es pot personalitzar al gust del docent, i incloure els coneixements els colors, parts del cos, lletres, paraules, etc.
L'únic inconvenient que hi ha a l'hora d'utilitzar aquest tipus de ferramentes, és que el docent ha de crear les estores que desitge i han d'estar perfectament forrades, si no el robot no podrà mure's lliurement per l'estora.
Els objectius que trobem quan introduïm la robòtica a l’educació infantil són els següents:
- Pensament computacional: és entès com un mitjà de resolució de problemes. Ells més menuts hauran de trobar una solució als reptes plantejats per mitjà del joc. Dins d'aquest també podem trobar el logicmatemàtic.
- Pensament creatiu: al plantejar-los reptes i problemes als xiquets, fomentem en ells la creativitat i la innovació.
- Percepció espai: temps o orde d'accions: en estes edats primerenques és important que els xiquets i xiquetes vagen adquirint conceptes com a espai-temps. Amb la robòtica en l'etapa infantil es pretén que siguen conscients d'una certa correlació d'accions. És a dir, que per a realitzar un pas, prèviament abans cal fer una acció.
La realitat Augmentada
La realitat augmentada és capaç d'unir de manera interactiva la realitat i el món virtual, per tant és una tecnologia que ens ajuda a percebre de manera més intensa la realitat que tinguem al nostre voltant.
El principal avantatge de la realitat augmentada és, facilitar la captació d'atenció dels alumnes i crea un entorn interactiu basat en la mateixa experimentació. Hi ha moltes pàgines web que són capaços de crear un animal en 3D i pots fins i tot tenir un ós panda en l'escriptori on els xiquets/es estudien.
Els objectius de la realitat augmentada quan la posem en pràctica a l’educació infantil són els següents:
- Desenvolupament d'habilitats cognitives, espacials, perceptiu motores i temporals en els estudiants, sense tenir en compte la seua edat i nivell acadèmic.
- Reforçament de l'atenció, concentració, memòria curt termini i memòria llarg termini en les seues formes visuals i auditives, així com del raonament.
- Activació de processos cognitius d'aprenentatge. La realitat augmentada treballa de forma activa i conscient sobre estos processos, perquè permet confirmar o ampliar el coneixement, generar noves idees, sentiments o opinions sobre el món.
- Formació d'actituds de reflexió.
- Augmenta l'actitud positiva dels estudiants davant de l'aprenentatge, així com la seua motivació o interés en el tema que s'estiga tractant, reforçant capacitats i competències (independència, iniciativa i principi de l'autoactivitat).
Com a conclusió direm que aquesta filosofia ens permet allunyar-nos de les pantalles més típiques i introduir-nos en la tecnologia més moderna, ja que és una manera més física i dinàmica que asseure's de cara a una tauleta o un ordinador.
Comentarios
Publicar un comentario