Setmana del 16 al 20 de Novembre Robótica: La programació no és exclusivament instal·lar o crear una aplicació, és una bona ferramenta educativa, ja que és un sector molt ampli on abarca moltes aptituds i habilitats. Cal mencionar que a través de la robòtica, podem treballar qualsevol camp educatiu, sempre depenent l'enfocament de l'activitat. A l'hora d'instaurar la robòtica en l'educació infantil, deu de ser diferent, ja que a aquestes edats el que predomina és la manipulació, la interacció amb el seu entorn, etc. Amb el Bee-Boot, podem ensenyar direccions i moviments a partir de simples problemes, com per exemple anar des del punt A fins al punt B. L'estora d'aquest robot es pot personalitzar al gust del docent, i incloure els coneixements els colors, parts del cos, lletres, paraules, etc. L'únic inconvenient que hi ha a l'hora d'utilitzar aquest tipus de ferramentes, és que el docent ha de crear les estores que desitge i han d'estar perf...
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) considera que una persona és “superdotada” quan el seu Quocient Intel·lectual és igual o superior a 130. No obstant això, els test d'intel·ligència no són exactes i avui dia els especialistes en el diagnòstic de l'Alta Capacitat no tenen en compte únicament aquesta dada; això és pel fet que no creuen que existeixi un punt de tall igual per a tots. Per això, valoren aquesta mesura (el *CI) com un indicador més, donant lloc a una avaluació *multi-dimensional (no sols psicomètrica), que té en compte altres indicadors quantitatius i qualitatius com són la creativitat, l'estil d'aprenentatge, el desenvolupament evolutiu, i altres característiques pròpies de l'alta capacitat. Els estudis més recents s'allunyen d'aquest rígid barem i prefereixen referir-se als nens/as d'Altes Capacitats com aquells que tenen una capacitat d'aprenentatge molt superior i una manera d'aprendre radicalment diferent, que els difer...
El trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns del neurodesenvolupament més freqüents de la infantesa. Habitualment el seu diagnòstic es realitza en la infantesa i sovint dura fins a l'adultesa. Els nens amb TDAH poden tenir problemes per a parar esment, controlar conductes impulsives (poden actuar sense pensar quin serà el resultat) o ser excessivament actius. És normal que als nens els costi concentrar-se i comportar-se bé de tant en tant. No obstant això, els nens amb TDAH no van deixant enrere aquestes conductes a mesura que creixen. Els símptomes continuen i poden provocar dificultats a l'escola, la llar o amb els amics. Un nen amb TDAH pot presentar les següents conductes ( American Journal of Medical Genetics, 2002) Fantasiar molt. Oblidar o perdre les coses amb molta freqüència. Retorçar-se o moure's nerviosament. Parlar molt. Cometre errors per distracció o córrer riscos innecessaris. Tenir problemes per a resistir la temptació...
Comentarios
Publicar un comentario